dmo_logo_topdk_version

 
 
 

column_divider

   

column_divider

DMO Vol. 6

dmo_06_01_ill_120pxGro Trondalen / Lars Ole Bonde
Musik är mycket mer än bara musik
– Samtal med Alf Gabrielsson.
abstract

dmo_06_02_ill_120pxLea Maria Lucas Wierød
“Hvor livspoesien iklædes musikalsk klædebon”
Mediale kontakt- og brudflader mellem ord og melodi, belyst ved den musikalske romances genrefusion med den litterære salme.
abstract
 
 
1980

Torben Schousboe
Tre program-noter af Carl Nielsen om “Sinfonia Espansiva”

Poul Rovsing Olsen
Musikinstrumenter i Bahrain

Jan Maegaard
Forspillet til Tristan und Isolde. Tonalitet på skillevejen

Jan Maegaard
Analyser af Richard Wagners Tristan-forspil. En bibliografi

Jens Brincker
Beethovens Fidelio

Erik Wiedemann
“Jazzpioneren herhjemme”. På sporet of Valdemar Eiberg

Carsten E. Hatting
“Gør dig rede, bliv lys”. Om Pelle Gudmundsen-Holmgreens julemusik til Jægersborg kirke

Sten Høgel
Om syngekunsten i Danmark 1770-80
1. De kgl. danske syngeskoler 1773 og 1776 2. Michelangelo Potenza, skuepladsens første syngemester 3. Teresa Torre og Caroline Walter. En italiensk og en dansk primadonna og deres sangkunst, belyst ud fra arierne “Ah caro bel visetto” og “Ingen Fortræd og Sorg mig plager”

Henrik Glahn
Om syngekunsten i Danmark 1770-80.
1. De kgl. danske syngeskoler 1773 og 1776 2. Michelangelo Potenza, skuepladsens første syngemester 3. Teresa Torre og Caroline Walter. En italiensk og en dansk primadonna og deres sangkunst, belyst ud fra arierne “Ah caro bel visetto” og “Ingen Fortræd og Sorg mig plager”. Lidt mere om Hans Christensen Sthens melodibrug

Svend Nielsen
Selma Nielsens remser

John Bergsagel
Songs for St. Knud the King

Niels Martin Jensen
“Den Sindets Stridighed -”. Breve fra Carl Nielsen til Julius Lehmann

Specialer inklusiv resuméer af udvalgte specialeafhandlinger til skoleembedseksamen og magisterkonferens i musik ved Københavns Universitet 1976-79