Ingelise Suppli, Finn Egeland Hansen Forord og indhold
Finn Egeland Hansen Der er menuetter og der er menuetter. En sammenlignende analyse af to Mozart menuetter
Martin Knakkergaard 10 minutter af Répons
Tore Mortensen Rockanalysens parametre. Sound og soundscapes
Per Drud Nielsen Når det kommer til stykket. En analyse af Samuel Barbers "Adagio for Strygere" og et bekendelseslitterært bidrag til debatten om oplevelse og analyse
Peder Kaj Pedersen Bernhard Christensen. En jazzinflueret komponist? En undersøgelse af nogle tidlige værker
Rolf Ruggard Den amerikansk negroide folkemusik – om jazzens rødder
Peter Wang Tristanforspillets form, tonalitet og indhold
Finn Egeland Hansen Forord og indholdsfortegnelse
Peter Wang Formproblemet i Bachs fugaer - belyst gennem C-mol fugaen, Wohlt Kl. bd.1
Tore Mortensen Rockanalysens parametre II. Rytmik
Tore Mortensen Otto Mortensen. En værkfortegnelse
Finn Egeland Hansen En musikalsk spøg - el. Claus Nielsen Schalls symfoni (re)visited
Alf Björnberg Strukturrelationer mellan musik och bilder i musik video 1
Finn Egeland Hansen Forord og indhold
Poul Ferland Den aalborgensiske befolknings holdning til Aalborg Symfoniorkester - en samtidsidéhistorisk studie
Thorkil Hørlyk Om stilanalyse af rockmusik
Thorkil Hørlyk Musikteoretiske studier af melodik og harmonik i rockmusik - med eksempler fra Beatles-stilen
Martin Knakkergaard Elvis Has Just Left The Building. Frank Zappa in memoriam
Martin Knakkergaard Struktur og tonalitet inden for rytmisk musik - udkast til analysemetode med henblik på den rytmiske musik
Tore Mortensen Specialer ved musikuddannelsen, Aalborg Universitet
Per Drud Nielsen Metronomtallet 9. om Karl Richters håndtering af 9 taktslag hos J.S.Bach
Finn Egeland Hansen Forord
Per Drud Nielsen Stammen faldt ikke langt fra æblet. om slægtsbåndet mellem J.S.Bachs trestemmige invention i F-mol og midtersatsen i Carl Philipp Emanuel Bachs cellokoncert i A-dur
Per Drud Nielsen Jeg, jeg og atter jeg. En høring af åbningen af Bachs kantate nr. 21 "Ich hatte viel Bekümmernis"
Anders Bonde, Rie Nielsen Per Nørgårds musikalske univers
Martin Knakkergaard Den Obligate Tambourin og Den Gyldne Shuffle. Om kortlæggelse af rytmiske implikationer eksemplificeret gennem emneorienterede analyser af "Give In To Me" og "If I Ever Lose My Faith"
Carl Bergstrøm-Nielsen Sprog som musikalsk notation. En undersøgelse af verbal notation og dens forudsætninger med særligt henblik på Stockhausens Aus den Sieben Tagen og Fiir kommende Zeiten
Carl Bergstrøm-Nielsen Intuitiv musik og grafisk notation på aalborg universitet - om to musikrelaterede fag på musikterapistudiet og deres teoretiske baglande
Carl Bergstrøm-Nielsen Intuitive music and graphic notation at Aalborg University. Two musical training disciplines within music therapy education and their theoretical backgrounds
Finn Egeland Hansen Forord. Musikalske studier fra Institut for Musik og Musikterapi og Nordjysk Musikkonservatorium
Lars Ole Bonde, Inge Nygaard Pedersen Grounding image potentials in the musical experience. Reflections on a tape analysis of "creativity I"
Tore Mortensen Dexter Gordon - Content and introduction. Jazz - a musical language
Tore Mortensen Dexter Gordon's tenor sax style. The first musical foundation, learning theory
Torben Christensen Rhythm & Blues. En stilhistorisk gennemgang af 1950'ernes afro-amerikanske rhythm & blues
Gert Bach, Torben Christensen Soul. Stilanalyser og idéer til arrangement i southern soul stilen
Redaktionen kan kontaktes på: Tore, tore@danishmusicologyonline.dk | Kristine, kristine@danishmusicologyonline.dk | Lea, lea@danishmusicologyonline.dk | Mads, mads@danishmusicologyonline.dk